Virtual Reality

Virtual Reality

Wat als je rond kan lopen in een gebouw, straat of stad voordat het is gebouwd? Wat als je gevaarlijke situaties of omstandigheden zonder risico zou kunnen testen? Wat als je je ideeën of concepten zou kunnen ervaren? Met Virtal Reality kun je een indrukwekkende omgeving creëren waarmee je kunt communiceren. De kracht van communicatie via 3D komt hiermee tot volle uiting!

VR Tour

Om onze klanten een beter zicht te geven op het gebouw, en om het object in de omgeving te zien, creëerden we deze tour in Virtual Reality. Om de klant niet alleen een indruk van het gebouw te geven, creërden we verschillende interactieve elementen. Een van de interactieve elementen is het aanpassen van de muren in kleuren en structuur. We hebben ook voorinstellingen gemaakt van interieurontwerpen, die direct kunnen worden veranderd. Al deze veranderingen worden bestuurd via een afstandsbediening op een tablet (maatwerk software). Het voordeel hiervan is dat de klant in de Virtual Reality ondergedompeld blijft en de ervaring compleet is. Bijvoorbeeld, wanneer de klant in VR kijkt en tijdens het gesprek de metingen van het terrein nodig heeft. Op dat moment is een druk de knop genoeg en voegt u metingen of annotaties direct toe wanneer u het nodig hebt.

VR maatwerk software en content creatie voor de verhuurmarkt

In dit product kijken we naar de mogelijkheden van communicatie mogelijkheden van VR in een verhuurmarkt. Orphiction creëert hiervoor maatwerk VR software. Een van de voordelen van de software is de ervaring van ruimte in combinatie met de functionele onderdelen. Dat betekent niet alleen dat u precies weet hoeveel ruimte u nodig heeft voor het plaatsen van de eenheden maar het is ook mogelijk om wijzigingen aan te brengen terwijl u door de virtuele wereld loopt.

Virtual Prejudice

Orphiction werd gevraagd een Virtual Reality-omgeving te creëren voor een onderzoeksproject dat door Ron Dotsch in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam, de Radboud Universiteit en de Universiteit Utrecht is uitgevoerd.

“Volgens de overtuiging in de sociale psychologie wordt sociaal gedrag niet alleen door reflecterende maar ook door impulsieve systemen bepaald. De laatste systemen zijn gebaseerd op associatieve links die gedrag kunnen beïnvloeden zonder opzet. De studie onderzocht hoe vooroordelen impliciete associaties, fysiologische en automatische gedragsreacties beïnvloeden. Onze inheemse Nederlandse deelnemers werden ondergedompeld in een virtuele omgeving waarin ze virtuele personen (avatars) ontmoetten met blanke of Marokkaanse gezichtskenmerken. In lijn met de aannamen bleven de deelnemers meer afstand houden en bleek een toename van het huidconductieniveau bij het naderen van marokkaanse avatars in tegenstelling tot blanke avatars. De impliciete negatieve associaties van deelnemers aan Marokkanen hebben beide effecten gemedieerd. Bovendien werd bewezen dat de relatie tussen impliciete vooroordeel en afstandseffecten volledig in lijn zijn met de geleidingsniveau-effecten op de huid. Deze gegevens tonen aan hoe vooroordelen impliciete associaties onbedoeld tot impulsieve discriminerende reacties kunnen leiden.”

Cardboardworld

De ontwikkeling van deze wereld gaat hand in hand met de ontwikkeling van de in-house ontwikkelde software. Zo worden bijvoorbeeld visuele effecten en fysiek gedrag van virtuele objecten uitgeprobeerd.